نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2276
-
الف
+

پاسخ مخاطبان شبکه آی فیلم 2؛ اگر قرار باشد یک سریال یا فلم درباره کرونا بسازید...؟

در این گزارش خلاصه ای از پاسخ های مخاطبان به سوال بخش دیدگاه سایت آی فیلم2 را می خوانید.

وبسایت شبکه آی فیلم2 به آدرس fa2.ifilmtv.com به طور ماهانه در بخشی اختصاصی به نام «دیدگاه شما» به تعامل با مخاطبان خود می پردازد.

با شیوع ویروس کرونا،ساخت آثاری سینمایی و تلویزیونی با همین موضوع دغدغه بسیاری از سینماگران شده است و به همین دلیل سوالی را در بخش دیدگاه وب سایت آی فیلم2 طراحی کردیم تا نظر مخاطبان را راجع به حوادثی که میتوان در فلم هایی با موضوع کرونا به تصویر کشید، جویا شویم.

براین اساس، سوال جدید بخش دیدگاه سایت آی فیلم2 اینگونه طراحی شد: اگر قرار باشد یک سریال یا فلم درباره کرونا بسازید، نامش را چه می گذارید و به چه موضوعاتی می پردارید؟

بسیاری از مخاطبان شبکه آی فیلم 2، به موضوعاتی همچون به تصویر کشیدن فداکاری های داکترها و پرستاران، تلاش برای ساخت واکسن کرونا، پرداختن به دنیای بعد از کرونا و ... اشاره کردند.

در ادامه این گزارش، برخی از نظراتی که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 در پاسخ به سوال بخش دیدگاه ارسال کرده اند می خوانید:

بانو منیژه از هرات: من دوست داشتم فلمی بسازم با نام «کرونا، امتحان الهی» و داستان زندگی آن عده از مردم را روایت کنم که به طور معجزه آسایی از این بیماری نجات پیدا کردند.

سهراب عرفانی افغانستانی مقیم سویدن: روزها تمامی کشورها مصروف تحقیق برای یافتن واکسن کرونا هستند، بسیار دوست دارم فلمی با موضوع رقابت کشورها در قرن ۲۰۲۰ برای کشف داروی مقابله با کووید ۱۹ بسازم.

عبدالبشیر رحمانی از کابل: من دوست داشتم فلمی بسازم و در آن زندگی اولین فردی که به این ویروس مرگبار مبتلا شد را به تصویر بکشم، نامش را هم «اولین قربانی» می گذاشتم.

سها حسینی: من دوست داشتم فلمی درپیوند با آدم هایی بسازم که در این ایام مدعی کشف واکسن کرونا یا دارویی برای مقابله با آن شده اند.

محمد از کابل: با توجه ابعاد فاجعه آمیزی که کرونا از لحاظ صحی و اقتصادی برای مردم داشت نام فلم خود را «غروب قرن ۲۱» می گذاشتم.

هلیا شاهقلی از رشت: نام اثر را « فرشتگان بی بال» می گذاشتم و در آن از زحمات شبانه روزی پرسونل صحی قدر دانی می کردم.

علیرضا از هرات: سلام و عرص ادب، یک فلم یا سریال عاشقانه خواهم ساخت و به مشکلاتی که بین دو عاشق ایجاد شده است ،می پردازم.

ملیحه از کابل: سلام و وقت بخیر، من اگر باشم هیچ فلمی درباره این ویروس نمیسازم تا یاد و خاطرات بسیار بد این دوران دیگر یادآوری نشود.

ایمان نظری: با سلام، من یک فیلم آموزشی درباره کرونا می ساختم و نامش را «ویروسی در کمین» می گذاشتم.

میلاد بهادری: با توجه به سرایت و میزان فوتی های این بیماری نام «ویروس مرگبار» برای فیلمی در مورد بیماری کرونا مناسب است.

فاطمه زهرا فروتن نسب: اسم فیلم را (نبرد۱۹) می گذارم...و به جنبه های درمانی و ایثار کادر درمان و اثرگذاری بر تعطیلی مشاغل و مشکلات جانبی خانواده می پرداختم

حسیب الله وفا: فداکاری و از خودگذشتگی که اطبا و پرسونل صحی برای مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا انجام دادند شایسته است فلمی برای نمایش زحمت های آن ها ساخته شود ؛اگر من سازنده این فلم باشم نامش را «فرشتگان رحمت » می گذارم.

مرتضی احمدی از کابل: بیماری های جدید و مرگ میر زیاد انسان های روی زمین نتیجه نامهربانی بشر به طبیعت است اگر من بخواهم فلمی با مضمون «کرونا» بسازم نام آن را «انتقام زمین از انسان» می گذارم .

عسل: اول یک فیلم برای فرهنگ سازی مردم می ساختم که وقتی تعطیلی میشه تو این مریضی نرن مسافرت بقیه رو مریض کنند ماسک بزنند.

فاطمه حیدری افغانستانی مقیم مشهد: به نظرم پرستارها این روزها بسیار جان فشانی می کنند کاش می توانستم در آینده فلمی از تلاش های شبانه روزی آن ها بسازم و با آن به اسکار بروم.

امان الله حیدری از ننگرهار:دوست دارم فلمی از زند گی پرسونل صحی بسازم تحت نام «قهرمان تویی».

«محمد کریم حقمل» از بلخ: در این روزها خیلی ها به دلیل مرض کرونا از سر وظیفه شان بازمانده اند، من دوست دارم فلمی با نام «قربانیان خاموش کرونا» بسازم.

مریم کابلی از تهران :وقتی سرک های تهران را نزدیک عید نوروز ۹۹ خلوت دیدم خیلی ناخوش شدم، دوست دارم فلمی با نام « مهمان ناخوانده» بسازم و نشان دهم این ویروس مرگبار چگونه عید را بر کام مردم ایران، افغانستان و دیگر کشورها تلخ کرد.

فخر الدین از قندهار :مرض کرونا با تمام بدی هایی که داشت، اعضای فامیل من را به هم نزدیک تر کرد و باعث شد بیشتر قدر زندگی را بدانیم، خیلی دوست دارم فلمی واقعی از زند گی خودم پس از کرونا بسازم.

آصف از ننگر هار :دوست دارم فلمی تحت نام «قربانی» بسازم و در آن نشان دهم یک ویروس چگونه زندگی تمام انسان ها را بهم ریخت.

هلیا شاهقلی از رشت: نام اثر رو میگذاشتم فرشتگان بی پایان و ادمهایی که رعایت نمی کردند را نشان می دادم و زحمات شبانه روز پرسونل دوست داشتنی

عبدالحق از مزارشریف: خیلی دوست دارم فلمی بسازم و در آن تلاش های پرسونل صحی در این ایام سخت کرونایی را به همه نشان بدهم که چی رقمی تا پای جان از مردم مراقبت می کنند خداوند اجرشان دهد؛ نامش را هم «مبارزان سفیدپوش مقابله با کرونا» می گذاشتم.

امین میرزایی از هرات: من دوست دارم فلمی بسازم و زندگی آدم های مختلف از کشورهای جهان که گرفتار این مرض شده اند را به تصویر بکشم و احتمالا نامش را «ویروس مرگبار» می گذاشتم.

محمد یونس از کابل: من فلمی با نام «امید؛ راه نجات از کرونا» از کرونا می ساختم و در آن به افرادی اشاره می کرد که با امید به خدا موفق شده بودند از شر این مرض نجات یابند.

خاجوی:فلمی درباره کادر درمان و فداکاریهایی که در این ماه ها داشتن با نام فرشته ها نفس ندارند.

 م ح

نظر شما
ارسال نظر